Aby założyć w Google konto swojej firmy nie potrzeba ani wiele czasu ani też specjalnych umiejętności. W zasadzie wystarczy umiejętność czytania na komputerze oraz pisania. Do tego potrzebujemy zaledwie podstawowych danych naszych oraz naszej firmy. Wątpię, aby którykolwiek przedsiębiorca nie znał tych danych na pamięć. Także, jeżeli jeszcze nie zapamiętałeś NIP’u swojej firmy – znajdź go i zaczynamy.
KROK 1
Pierwszą i wymaganą sprawą jest konieczność posiadania konta Google. Jeżeli ktoś takowego nie posiada – to jest właśnie ten moment.
W następnej kolejności przechodzimy do zakładki „Moja firma” i zaczynamy od podania nazwy swojego nowego ’konta firmowego’.
Po zaakceptowaniu, wyskoczy nam propozycja utworzenia profilu dla danej nazwy. Przechodzimy do kolejnego okienka, tutaj określamy kategorie których dotyczy nasza strona czy też biznes.
W kolejnym kroku należy podać adres firmy (dzięki temu pojawi się on w Google a Twoi klienci będą mogli w zdecydowanie szybszy sposób ustalić trasę do siedziby).
Należy jednak pamiętać, że adres musi być prawdziwy oraz musimy mieć dostęp do skrzynki na listy – Google prześle na wskazany adres list pocztowy, w którym znajdziemy potrzebny nam do podania kod. Bez niego nie potwierdzimy autentyczności adresu firmy – tym samym nie ukończymy w pełni konfiguracji. Gdyby ktoś się pomylił na etapie zakładania konta i podał błędny adres – można go zmienić po ukończeniu procesu rejestracji. Po uzupełnieniu adresu, możemy umieścić na mapie Google pinezkę w dokładnej lokalizacji.
W kolejnym kroku jesteśmy pytani o obsługę klientów poza wskazaną lokalizacją.
Tutaj również w zależności – uzupełniamy zakres lokalizacji. Następnie wpisujemy numer kontaktowy oraz jeżeli posiadamy – adres strony internetowej.
Pierwszy krok za Tobą, właśnie założyłeś swoje konto firmowe w Google!
KROK 2
Teraz najważniejszą czynnością jest potwierdzenie weryfikacji Twojego nowego konta. W tym celu kliknij w widoczny na poniższym screenie przycisk 'Zweryfikuj teraz’ i potwierdź swój adres na który przyjdzie list z kodem aktywacyjnym.
Następnie przejdź do uzupełnienia danych do wizytówki i dodaj usługi świadczone przez Twoją firmę. Podaj również czas pracy oraz stwórz dobry opis firmy. Opis powinien być profesjonalny oraz konkretny. Dodatkowo załącz kilka zdjęć dotyczących swojej działalności – jeżeli takowymi nie dysponujemy to dobrze jest dodać chociaż zdjęcie logo firmy.
Pamiętajmy, że Google jest najbardziej popularnym i powszechnym narzędziem internetowym i to w jaki sposób przedstawimy tam naszą firmę, to jakie zdjęcia czy opis wrzucimy – w bardzo dużym stopniu wpłynie na wizerunek Twojej firmy w sieci. Dlatego tak istotne jest to, aby każda dodana informacja była dobrze przygotowana.
Na tym etapie udało się Tobie skonfigurować swoje firmowe konto Google oraz uzupełnić je podstawowymi danymi. W kolejnych artykułach przedstawię Ci co kryją poszczególne zakładki z przeglądu konta Google Moja Firma oraz sposoby na połączenie usług Google z naszą stroną internetową. Dowiesz się co to Google ReCaptcha, jak sprawdzać stan oraz prędkość ładowania witryny w Google Speed Insights oraz wiele innych ciekawych funkcji, które pomogą znaleźć Twoją stronę w internecie.